Seriespel herrlag 24-26/6 Vinbergs GK

Publicerat: 2024-07-01 - 15:35 - Skrivet av Kristian Söderström Malmborg

Seriespelet är över för denna gången och Haverdal hamnade i år på en 4e plast av 8 lag. Resultatet är det bästa klubben gjort sedan vi aktivt valde att satsa på våra juniorer i detta sammanhang. Vi tränare tycker det är extremt kul att få följa dem under två långa dagar och jag slås över hur mycket som utvecklats hos dem. Inte bara hur de kan slå bollen utan alla andra processer som händer ute på banan. Listan kan göras lång av saker som var bra under veckan men här är några som stack ut från laget:

1. Påfyllnad av vätska och energi under långa och varma dagar (klart bäst av alla lag)
2. Många bra beslut i svåra situationer
3. Bra humör och pepp inom laget även efter sämre slag eller hål
Om gänget forsätter på den här inslagna vägen är vi övertygade om att de inom snar framtid är med och slåss om seger i division 2!

Stort tack även till Vinbergs GK för en fantastisk bana under dessa dagar!